11. ve 12. Sınıflara Yönelik Paragraf Uygulamaları
Şanlıurfa ve ilçelerinde öğrenci portföyünün geneli ana dil olarak Kürtçe ya da Arapça konuşmaktadır. Bu durum ilköğretim çağından itibaren tüm eğitim süreçlerinde öğrenciler açısından Türkçe sözcükte anlam, cümlede anlam ve paragraf sorularında; diğer branşlarda da dolaylı olarak dezavantajlı bir konumda olmalarına sebep olmaktadır. Akranlarına oranla gündelik yaşamlarında daha az kelime çeşitliliğine maruz kalan öğrenciler yeni tarz soruların çözümünde, soruyu anlamlandırmada problem yaşamaktadır. Öğrencilerin kelime hazinesini geliştirmek, yeni soru tarzları ile muhatap etmek, okuduğunu anlama becerisini artırmak, soyut metinleri çözümleme becerisini kazandırmak amacıyla 11. ve 12. Sınıf öğrencilerine yönelik haftalık paragraf ve Türkçe denemeleri uygulamasına başlandı. Tamamı çıkmış sorulardan (TYT,AYT,ALES,KPSS,DGS,MSÜ) oluşan denemelerde hedef öğrencilerin merkezi yerleştirme sınavlarındaki soruları çözüp, analiz ederek akademik başarılarını artırmaktır. Denemeler haftanın belli günlerinde, sınıf ortamında süre tutularak gözetmen eşliğinde yapılmaktadır. Deneme sonunda doğru cevaplar öğrencilere verilerek denemenin analizini yapmaları istenir. Takip eden Türk Dili ve Edebiyatı dersinde öğrencilerin deneme sorularında anlamını bilmediği kelimelerin anlamları açıklanır, yanlış yaptıkları sorular sınıfın katılımıyla tartışılır ve analiz edilir, öğrenme eksiklikleri tespit edilerek giderilir. Deneme takip çizelgeleri sınıfların panosuna asılır ve öğrencilerin süreç içerisindeki bireysel gelişimini ve sınıf içerindeki sıralamasını tespit etmesi hedeflenir. Sınıf ikliminde oluşan olumlu atmosfer ile öğrencinin bireysel motivasyonundaki artış gözlemlendiği gibi akran öğretimi de desteklenmektedir.